Interjú Cintia Krajnyák tervezővel
Most Cintiával csináltunk interjút, aki nem olyan régóta csöppent bele ebbe a szakmába.
Már gyerekkorod óta a tervezéssel szerettél volna foglalkozni?
.
Igen, már elég fiatalon tudtam, hogy ez az, ami a leginkább érdekel. Kezdetben újságpapírból vágtam ki egy női alakot, melyet kartonlapra ragasztva használtam sablonként. Ezt körberajzoltam és már indulhatott is a móka.
Hol sajátítottad a szakmád csínját bínját, kik voltak a mestereid?
.
Nem tanultam művészeti iskolában, csupán egy tanfolyam keretein belül kaptam szakmai útmutatást. Sok tanácsot kaptam azonban a divatiparban jártas emberektől, akik mindig bíztattak abban, hogy folytassam azt, amibe belevágtam. Több divattervezőnél jártam, akik elismerően nyilatkoztak a kreációimról, tanácsokat adtak, hogy mire kell odafigyelnem. Az ő pozitív véleményük még inkább arra inspiráltak, hogy van tehetségem a tervezéshez.
Milyen témák hoznak lázba? Mi az ami inspirál?
.
Engem főként a művészeti alkotások inspirálnak. Egy festmény, egy film, egy bútor vagy egy épület hangulata, formái nagy hatással vannak rám. És maga a divat, mások kreativitása nagyon ösztönzően hatnak rám.
Mi kedvenc divatházad vagy márkád?
.
Az én személyes kedvencem Roberto Cavalli. Pontosan az én személyiségemnek megfelelő az a stílus, amit készít. Szívesen bújnék akár minden nap Cavalliba.
Mesélnél a tervezési folyamatokról? Hogyan zajlik ez nálad?
.
Az első lépés a szezon koncepciójának a megálmodása, vagyis a hangulat, a színek, ami köré épül egy kollekció. Ezek alapján az egyes ruhák megrajzolása következik. A terveket a varrónővel átbeszélve, esetleg többszöri igazítás után elkészül a végső változat.
Azonban, ha egyedi megkeresés alapján dolgozom, ez mindig a megrendelővel közösen történik, az adott kérésnek és elképzelésnek a tökéletes megvalósítása érdekében.
Milyen embereknek ajánlod a ruháid? Kik a célközönséged?
Próbálom mindig olyan darabokkal feltölteni a kollekcióimat, amikben szinte minden korosztály talál kedvére valót. Ezen belül pedig azoknak a nőknek ajánlom, akik a különlegességre törekszenek. Minőséggel és nőies formákkal párosítva.
Van esetleg kedvenc magazinod, vagy divat blogod?
.
Nincs kifejezetten kedvencem. Jobban szeretem széleskörűen figyelni az eseményeket, így több forrást is felkeresek. Szeretem nem csak a szakmai véleményt, de a hétköznapi ember észrevételeit is meghallgatni. Így a luxusmagazinok lapozgatása között különböző fórumokat és blogokat is felkeresek.
Mennyire figyeled a szakmán belül a többiek munkáit?
.
Természetesen a divatban nem lehet figyelmen kívül hagyni a szakmabeliek munkáját. Hiszen az, ami a tömegek tetszését pillanatnyilag elnyeri, az maga a divat. Így mind a magyar, mind a külföldi divatházak tevékenységeit szem előtt tartom.
Mi a kedvenc színed?
.
Leginkább a hatásos, szélsőséges színeket kedvelem. Főként feketét, fehéret, pirosat és aranyat hordok és használok fel a munkáimban.
Mesélnél a jelenlegi kollekciódról?
..
A 2013-ra tervezett tavaszi-nyári kollekciómmal mutatkozom be a divat világában. Hangsúlyt kaptak az élénk színek, az állatminta és az apró részletek. Mindezt a márka jegyeivel ötvözve: nőiességgel, kényelemmel és eleganciával. Nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy olyan viseleteket tervezzek meg, amik különböző párosításokkal és kiegészítőkkel hordhatóak hétköznapokon és különleges alkalmakkor is.
Tavaly februárban kaptam egy felkérést, egy akkor induló cégtől. Belefogtunk a közös munkába, azonban a későbbiekben nagyobb kihívásnak tartottam a saját márka megalkotását, amit a személyes elképzeléseim szerint formálhatok.
Mit jelent számodra a divat?
Úgy gondolom többet, mint másoknak. Nagyon fontos személyes kifejező eszköznek tartom. Egy ruha megválasztása, kombinációja és viselésének módja sokat elárul tulajdonosáról. Sokszor azon kapom magam, hogy egy kávézó teraszán ülve elmerengek a tömeget figyelve. Ekkor nem a kritizálás a célom, csupán keresgélek valamit, ami szemet gyönyörködtető. Egy frappáns összeállítást vagy egy kellemes színkombinációt. A márka megalapítása óta pedig a divat nap mint nap része az életemnek.
Mik a hosszú és a rövidtávú céljaid?
Jelenleg az, hogy minél több emberhez eljuttassam és megismertessem a Cintia Krajnyák ruhákat.
Mind a rövidtávú, mind a hosszútávú célom az, hogy egy sikeres és egyre szélesebb palettával rendelkező márkát alkossak meg.