Home Art / Design Interjú Natali Rideggel a Es tu un Ange? Te Angyal vagy? tervezőjével

Interjú Natali Rideggel a Es tu un Ange? Te Angyal vagy? tervezőjével

0
0

Nem titok, hogy  egyre népszerűbbek a magyar márkák. Egyre több ruhatárba kerülnek be ezek a nem mindennapi darabok, amikkel egy kis egyediséget csempészhetünk hétköznapjaink világába, feldobva azokat.

A sokak által ismert Es tu un Ange? mára igen népszerű márka lett. Nagyon szerethető, hiszen merész, extrém világával ízlésesen kelthet az ember feltűnést.  A pólok egyfajta szexualitást és szabad nyersséget árasztanak miközben nagyon kényelmesek is. Bemutatjuk a márka tervezőjét, aki természetesen imádja a munkáját.

Mióta foglalkozol tervezéssel?

 Már gyerekorom óta érdeklődöm a divat iránt, és tinédzser koromban kezdett igazán meghatározóvá válni. Legnagyobb hatással édesanyám volt rám, aki jó nevű budapesti szalonokba járt vásárolni.

 

Látom női és férfi ruhákat egyaránt tervezel…

 

A póló vonalam egy olyan unisex vonalat képviselnek, amit egy bevállalósabb fiú és  lány ugyanúgy tud viselni.

Minden korosztály számára hordható, a tinédzser rajongótól kezdve idősebb vásárlóink is egyaránt kedvelik a márkát.

 

Van-e társ tervezője a márkátoknak?

 

Minden szezonban van egy meglepetés kollab társam.  A  tavaszi kollekciómban  Vágó Réka,  a mostani  limitált szériásban  Joó Beatrix a társam. Mindig egy olyan alkotó művésszel próbálok együtt dolgozni, akivel közös a képzelet világunk. A mostani kollekciónál  fontos volt, hogy minél több alkatú emberhez eljusson, ezért is választottunk  plus sise modellt!

A couture életérzés egy apró darabját próbáltuk eljuttatni minél több fiatalhoz a pólóinkkal!

Mióta működtök?

 

2009 Ősze óta működünk.

 

Mit jelent számodra a divat?

 

A divat számomra mit jelent? Egy életérzést ami mindig változóban van!

 

Mi jellemző erre a márkára?

 

Minden kollekciónkban ott van a burkolt szexualitás, nőiesség és egy csöpp frivolitás! Egyfajta  streetball diák életérzés ami az éppen az aktuális kor hangulatával vegyül.

 

Hogyan kell elképzelni a tervezés folyamatát, hogy születik meg a fejedben az ötlet?

 

Mindig pozitív élet- érzést vált ki belőlem egy séta a városban, meglátok egy szép épületet és megfog a múltja… A mostani kollekciónk a couture életérzés a régi Párizsi tanulmányaim, élményeim és a 90-es évek nagy kultikus divatházai inspiráltak.

 Mindig más inspirál és  nincs olyan, ami ne mozgatná meg a fantáziámat. Az építészet, a kiállítások, egy séta egy parkban ( mondjuk Párizsban ), vagy egy nyaralás, minden ami szép!  Tavalyi nyári kollekciómat egy Kapolcs melletti kis falu, Pula paraszti miliője ihlette meg.

 

Mennyire szeretsz játszani a színekkel?

A színek mindig nagyon inspirativak  számomra, de mindig az adott kollekcióhoz alkalmazkodva hol harsányak, hol pedig alapot képeznek!

 

Van kedvenced a tervezett kollekciók között?

 

Mindegyik az én  apró gyermekem, mindegyiket egyaránt szeretem és ezért nem teszek különbséget.  Természetesen van olyan ruhadarab, amire mindig nagyon büszke vagyok, mint például a New Yorki kampányunk egyik fő alkotója egy overáll  amelyet Viszlay Márk kamerája örökített meg.

Mikor döntötted el, hogy divattervező leszel?

 

Erre születni kell.

Volt másik foglalkozás ami érdekelt?

 

A tervezésen kívül a sminkelés művészete. Ez egy olyan hobbi, ami kikapcsol és mai napig ad egy plusz feltöltődést!

 

Mennyire fontos a külföldi tapasztalatszerzés?

 

Nagyon! Itthon minden máshogy működik. Próbálunk a nemzetközi áramlatoknak megfelelően előre dolgozni és napi szinten informált lenni az internet adta lehetőségei által. Megpróbálunk egyre több  nemzetközi kiállításon megjelenni mint látogató amit terveink szerint kiállítóként folytatnánk.

 

 

Szerinted merre tart a magyar divat, és milyen esélyei vannak egy pályakezdő magyar divattervezőnek?

 

A magyar divatban nagyon sok kiemelkedő tehetség van, és elmondható az, hogy nem a kreativitással van a gond, hanem a tervezők mögötti háttériparággal. Itthon annyira kicsi a vevőréteg, míg külföldön több ezres darabos forgalmazásban gondolkodnak, az értékesítő ügynökök az egész világot ellátják. Bár egyre többen vásárolnak magyar designerektől ez mindenképpen fejlődés! Tehát sajnos pénz hiányban nagyon sok kezdő, nem tud haladja megütni a mércét.

A Magyarországon lévő tehetséges tervezők világszínvonalon dolgoznak. Több tervezőt is tudnék mondni, akik elérték azt a világhírt, hogy már külföldi sztárok is viselik a darabjaikat. Kívánom, hogy minél több magyar tervező jusson el erre a szintre, akkor Budapestet ismét Kelet Párizsaként emlegetnék, mint anno a 30-as években!

 

Mik a terveid a jövőre nézve? Van olyan álom ami nem teljesült?

 

Mindenkinek van álma, mindenkinek kell, hogy legyen még 100 évesen is. Az Angyalkáim eddig is segítettek!  Mondjuk Ázsiában egy brandképiseletet  fentartani!